درب ضد سرقت فلزی

درب ضد سرقت فلزی به دلیل آنکه رویه بیرونی آن فلزی است به این نام شناخته می شود. این محصول مزایا و معایب خود را دارد. اما در مجموع تفاوت اصلی آن با محصولات دیگر در این حوزه تنها متریال رویه آن است. این محصول بیشتر در ویلا ها استفاده می شود و در آپارتمان ها معمولا از درب های چوبی استفاده می شود.

کاربرد درب ضد سرقت فلزی چیست؟

درب ضد سرقت فلزی در مکان هایی که در معرض نور خورشید، باد و همچنین باران قرار دارد مورد استفاده قرار می گیرد. رویه فلزی این درب ها مقاومت بالایی در برابر آسیب های جوی دارد. به همین دلایل برای ویلا ها بیشتر مورد استفاده قرار میگیرد و به آن درب ضد سرقت ویلایی نیز گفته می شود.

بطور معمولا در باد های شدید ذرات گرد و غبار و خاک به درب منازل ویلایی برخورد می کند. اگر درب دارای روکش چوبی باشد این ذرات می توانند بر روی آن ایجاد خط و خش کنند و به ظاهر آن صدمه بزنند.

تفاوت درب ضد سرقت فلزی و چوبی چیست؟

از لحاظ امنیتی درب های ضد سرقت فلزی هیچ تفاوتی با درب های ضد سرقت چوبی ندارند. ساختار داخلی هر دو به یک شکل است و تنها تفاوت این دو محصول در متریال رویه سمت بیرونی آن است. بنابر این مشخصات داخلی آن ها به واسطه چوبی بودن و یا فلزی بودن تغییری نخواهد کرد.

از لحاظ قیمت نیز درب ضد سرقت فلزی تفاوت قیمت چشم گیری با انواع چوبی ندارد. اما به دلیل سادگی بیشتر ظاهری، از لحاظ قیمت از برخی مدل ها مانند درب های منبت کاری شده، ارزان تر است.

آیا می شود درب ضد سرقت فلزی را در ورودی آپارتمان نصب کرد؟

محدودیتی برای استفاده از درب ضد سرقت فلزی به عنوان درب ورودی آپارتمان وجود ندارد. بیشتر بحث زیبایی و همخوانی با معماری داخلی ساختمان مطرح است.

البته یکی از معایب این محصول انتقال فرکانس های بم به بیرون از خانه است. همانطور که می دانید فلزات منتقل کننده های خوبی برای فرکانس های بم هستند.

فرض کنید درون خانه موزیکی را پخش می کنید که دارای بیس بالایی باشد. از آنجا که فرکانس های بیس فرکانس های بم هستند، این فرکانس ها از طریق چهارچوب فلزی درب به رویه فلزی منتقل می شود و آن را در بیرون از خانه منتشر می کند.

بطور معمول داخل درب های ضد سرقت یک عایق صوتی یونولیت و یا پشم سنگ وجود دارد. اما این عایق ها نمی توانند بطور کامل از انتقال فرکانس های بم جلوگیری کنند.

بنابر این برای آپارتمان ها بهتر است از مدل های چوبی استفاده شود و برای ویلا ها بهتر است مدل فلزی استفاده شود.